Przeskocz do treści
Warsztaty emisji głosu w ramach XX Krakowskiego Konkursu Recytatorskiego
Inne

Warsztaty emisji głosu w ramach XX Krakowskiego Konkursu Recytatorskiego

Mamy nie lada gratkę dla uczestników tegorocznego Krakowskiego Konkursu Recytatorskiego. Zapraszamy na warsztaty emisji głosu „Ciało jako naturalny sojusznik głośnego mówienia czyli – jak wytresować smoka, który w nas mieszka?” prowadzone przez aktora i reżysera Jacka Milczanowskiego. Warsztaty odbędą się 13 stycznia 2023 w Nowohuckim Centrum Kultury.

Informacje praktyczne

Warsztaty są przeznaczone szczególnie dla finalistów XX Krakowskiego Konkursu Recytatorskiego.

Liczba miejsc ograniczona, obowiązują zapisy (telefon: 12 644 02 66 wew. 35, e-mail: edukacja@nck.krakow.pl).

Koszt:

wstęp wolny dla finalistów Krakowskiego Konkursu Recytatorskiego.

50 zł / osoby niebiorące udziału w KKR

Ramowy program warsztatu „Ciało jako naturalny sojusznik głośnego mówienia…”

  1. Bez oddechu nie ma mowy – oddech przeponowy, każdy go ma.
  2. A to jest właśnie przepona – badania organizmu przy pomocy śmiechu.
  3. Moc wydechu a siła dźwięku.
  4. Usuwanie przeszkód na drodze głosu.
  5. Rezonatory – na to każdy, ale nie każdy wie gdzie.
  6. Czytanie a mówienie, jest różnica.
  7. Poezja i proza mówiona – emitowanie czytelnego komunikatu.
  8. Nieskończona skala zabarwień emocjonalnych – każdy to ma, a tylko niektórzy korzystają.
  9. Smoczy napęd mówienia albo dosiadanie „jaszczura w nas”.

Jacek Milczanowski

Jacek Milczanowski – absolwent Wydziału Aktorskiego PWST im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Tuż po studiach, oprócz pracy w Teatrze im. Juliusza Słowackiego, mocno zaangażował się w badanie granic możliwości ekspresji aktorskiej w Teatrze Mandala. Od roku 2020 Uniwersytet Pedagogiczny zatrudnia go w charakterze nauczyciela akademickiego, w semestrze zimowym 2022/23 prowadzi kursy emisji głosu, kultury słowa i biblioterapii.

Liczne festiwale, warsztaty, międzynarodowe projekty – to bogate źródło jego doświadczeń i wiedzy jakie wykorzystuje przy pisaniu scenariuszy, w reżyserii, czy projektowaniu scenografii, a także w pracy pedagogicznej. Stypendium Goethe Institut i czteroletni udział w projekcie UE „Magic net” (jako członek zespołu Teatru „Mumerus”) oraz warsztaty pisania scenariuszy i dramatów uważa za szczególnie inspirujące.