Przeskocz do treści
Kraina Miodu | Dworek z Baranami. Letnie kino plenerowe.

Kraina Miodu | Dworek z Baranami. Letnie kino plenerowe.

Rozsiądź się wygodnie w leżaku i spędź z nami wieczór! Wraz z Kinem Pod Baranami zapraszamy na letnie kino plenerowe w zielonej przestrzeni naszego Dworku. W lipcowe i sierpniowe wieczory, zawsze o godz. 21.00, zaprezentujemy siedem wybranych filmów dokumentalnych. Obowiązują bilety w cenie 10 zł.

W ramach projektu Dworek z Baranami zaprezentujemy siedem filmów dokumentalnych, wybranych specjalnie na potrzeby letniego plenerowego kina. Będą to filmy ciekawe, wartościowe, poruszające ważne i uniwersalne tematy, a jednocześnie kino, które nie jest zbyt ciężkie i idealnie pasuje na letni, refleksyjny wieczór. Zobaczymy piękną dziewiczą przyrodę i życie w zgodzie z naturą („Kraina miodu”), będzie opowieść o przyjaźni i dorastaniu („Jutro albo pojutrze”), poznamy historię znanego himalaisty i podróżnika – Macieja Berbeki („Dreamland”), a także życie słynnego śpiewaka operowego, którego sława przerosła gwiazdy rocka („Pavarotti”). Będzie również o kobietach i historii pierwszej żeńskiej ekipy, która weszła do Whitbread Round the World Race w 1989 r. („Maiden”). W wakacje nie może zabraknąć kina drogi, zwiedzimy więc zanikające francuskie peryferia, które w wyniku rozwoju technologicznego stały się głęboką prowincją („Twarze, plaże”). Na zakończenie zaproponujemy sielankowy obraz miejsca, w którym ludzie i zwierzęta żyją w zgodzie ze sobą i swoją naturą („Nasze miejsce na ziemi”).

Harmonogram seansów:

11 lipca – Kraina miodu (reż. Tamara Kotevska / Ljubomir Stefanov /87 min. / 2019)

50-letnia Hatidze mieszka ze schorowaną matką w górskiej wiosce gdzieś w Bałkanach. Nie mają dostępu do prądu ani bieżącej wody. Kobieta utrzymuje się z produkcji miodu. Nie wykorzystuje jednak pszczół, respektując przyrodę i zasadę „połowa dla mnie, połowa dla was”. Pewnego dnia do jej okolicy wprowadza się wielodzietna rodzina. Nowi sąsiedzi również zaczynają hodować pszczoły, ale szacunek zastępuje twardy biznes i maksymalna eksploatacja. Czy Hatidze uda się zmienić ich podejście? Tym bardziej, że jeden z chłopców jest wyraźnie pod jej wrażeniem…

18 lipca – Jutro albo pojutrze (reż. Bing Liu / 100 min. / 2018)

Film powstawał spontanicznie jako czysta rejestracja codzienności zaprzyjaźnionych ze sobą deskorolkarzy, ale efektem jest poruszający zapis procesu ich dorastania. Zack zostaje nieoczekiwanie ojcem, a Keire dostaje pierwszą pracę, zmaga się z problemem rasowej tożsamości i śmiercią ojca. Bing prowadzi długie rozmowy z matką, która jako chińska emigrantka po traumatycznym małżeństwie nie może się odnaleźć w amerykańskim społeczeństwie. Jutro albo pojutrze jest intymnym i szczerym spojrzeniem młodego mężczyzny na proces dorastania i radzenia sobie z nieokiełznaną młodością.

25 lipca – Dreamland (reż. Stanisław Berbeka / 86 min. / 2018)

W dokumencie Stanisława Berbeki odżywają wspomnienia o ojcu reżysera – Macieju Berbece. Dzięki relacjom świadków wypraw, wspomnieniom najbliższych oraz archiwalnym nagraniom (filmowym oraz dźwiękowym) przybliżamy się do sposobu myślenia wybitnego polskiego himalaisty i podróżnika.
Wśród opowieści o rodzinie, wyznawanych przez Berbekę wartościach oraz najważniejszych wyprawach pojawia się także wątek zimowej wyprawy na Broad Peak. 5 marca 2013 roku bohater filmu osiągnął swój wymarzony cel, jednak zginął podczas próby zejścia ze szczytu

1 sierpnia – Pavarotti (reż. Ron Howard / 114 min. / 2018)

Pavarotti: prawdziwa gwiazda rocka w operowych wydaniu, nieziemski głos, wspaniały człowiek, legenda. Tylko on mógł nakłonić lady Dianę do tego, by słuchała go moknąc w deszczu, tylko on jeździł po świecie z własnym jedzeniem, wiadomo – Włoch!
Film zawiera nagrania niezapomnianych występów, w tym fragmenty z koncertu Trzech Tenorów oraz nigdy wcześniej niepublikowane materiały archiwalne i wypowiedzi najbliższych, w tym drugiej żony Pavarottiego – Nicoletty, a także Jose Carrerasa, Placido Domingo i frontmana U2 Bono.

8 sierpnia – Maiden (reż. Alex Holmes / 97 min. / 2018)

W 1989 roku grupa upartych, odważnych, niezależnych dziewczyn stworzyła pierwszą w historii kobiecą załogę startującą w super prestiżowych i ekstremalnie niebezpiecznych regatach Whitbread Round the World Race. Zgromadziła je na jachcie “Maiden” Tracy Edwards: buntowniczka i uciekinierka z domu. “Dziewczyny na morzu to same problemy”. “Dziewczyny na statkach nadają się wyłącznie do kuchni” – słyszała od początku swojej wielkiej przygody z żeglowaniem. Walczyła więc nie tylko z groźnym żywiołem, ale także z lekceważeniem i pogardą. Gdybym uwierzyła w to, co o mnie mówili, nigdy nie byłabym tu, gdzie jestem – mówi po latach. Nie chciałyśmy zwykłej pracy, tylko przygody! – dodają jej koleżanki. Fascynujące biografie kobiet, które przetarły szlak kolejnym pokoleniom buntowniczek, z pewnością zainspirują współczesne poszukiwaczki przygód: dzielne córki i odważne matki.

15 sierpnia – Twarze, plaże (reż. Agnès Varda / Jr. / 89 min. / 2017)

Agnès Varda, francuska fotografka i reżyserka filmowa, przedstawicielka francuskiej Nowej Fali, laureatka honorowego Oscara® za całokształt twórczości oraz honorowego Cezara, oraz znany francuski fotograf, uliczny artysta, graficiarz ukrywający się pod inicjałami JR. Ona ma prawie 90 lat, on 33. Ona pracowała z Jean-Lukiem Godardem, on tworzy gigantyczne murale w różnych miejscach na całym świecie. Łączy ich zamiłowanie do obrazów, a zwłaszcza kwestionowanie sposobu, w jaki są pokazywane. Varda wybrała kino, JR tworzenie fotograficznych galerii na wolnym powietrzu. Poznali się w 2015 roku i od razu postanowili nakręcić film we Francji, z dala od wielkich miast.
Udali się w podróż starą, przerobioną na gigantyczny jeżdżący aparat fotograficzny furgonetką, w środku której znajdowała się fotobudka, a także sprzęt pozwalający wywołać zrobione zdjęcia i wydrukować je w wielkim formacie. W ten sposób powstał dokumentalny film drogi – portret zanikających powoli francuskich peryferii, z dala od miejskiego zgiełku, które w wyniku rozwoju technologicznego stały się głęboką prowincją. Dziś we Francji węgiel nie jest już nikomu potrzebny, ale blisko kopalni nadal mieszkają ludzie i spotkać tam można postindustrialną architekturę.

22 sierpnia – Nasze miejsce na ziemi (reż. John Chester / 91 min. / 2018)

Znakomity reżyser John Chester wraz z żoną Molly muszą opuścić swoje małe mieszkanko w Los Angeles. Wszystko za sprawą ukochanego psa Todda, którego szczekanie drażni sąsiadów. Chesterowie traktują swoje wygnanie jako pretekst do realizacji marzenia o własnej farmie funkcjonującej w zgodzie z prawami natury. 80 hektarów ziemi w upalnej Kalifornii staje się odtąd ich nowym domem. Z pomocą przyjaciół i zapaleńców z całego świata, Jack i Molly realizują wyjątkowy projekt: 10 tysięcy drzew, ponad 200 rodzajów upraw i dziesiątki gatunków zwierząt żyjących w zgodzie ze sobą i swoją naturą, a wszystko to bez udziału szkodliwej chemii i bezdusznej technologii.
Z każdym kolejnym dniem Chesterowie uczą się czegoś nowego o świecie i sobie samych. Przeżywają małe porażki i wielkie zwycięstwa, a otaczający ich ludzie i zwierzęta stają się źródłem inspiracji, radości, a czasem niezłych kłopotów.

  • Projekcie rozpoczynają się o godz. 21:00.
  • Bilet w cenie 10zł dostępny przez EKOBILET.PL, w kasie Dworku oraz przed seansem (płatność tylko gotówką)
  • W razie niepogody zapraszamy na seans do Sali Teatralnej.
Dołącz do WYDARZENIA na Facebooku i zaproś znajomych na letnie plenerowe kino.